27 - 29 Μαΐου 2022 • Intercontinental • Αθήνα

Η μεγάλη εξέλιξη του εμπορίου συνεχίζει να μας αποκαλύπτει νέους δρόμους. Η αλληλεπίδραση πολιτικών, οικονομικών, κοινωνικών, πολιτισμικών και τεχνολογικών παραμέτρων αλλάζει τα δεδομένα και διαμορφώνει μια διαφορετική πραγματικότητα σχετικά με το μέλλον του εμπορίου. Η μετάβαση από το παραδοσιακό στο σύγχρονο και, συγκεκριμένα, στο νέο κύμα ψηφιακής παγκοσμιοποίησης και καινοτομίας θα αποτελέσει τον πρωταγωνιστή του διήμερου συνεδρίου.

Το «Future of Retail» επιδιώκει να αποτελέσει έναν μόνιμο θεσμό παρακολούθησης των ραγδαίων αλλαγών στο εμπόριο.

Το 2ο «Future of Retail», που διοργανώνεται από την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, προσδοκά να αποτελέσει το κορυφαίο forum διαλόγου για την ερμηνεία των σημερινών δεδομένων για το εμπόριο, την ανάλυση των διεθνών τάσεων και τελικά τη διαμόρφωση μιας νέας πρότασης για το μέλλον του εμπορίου, απαντώντας σε σημαντικά ερωτήματα για την ίδια την ύπαρξη και την εξέλιξή του. 

Παρακολουθήστε όλες τις ομιλίες του 1ου Future of Retail στο επίσημο κανάλι της ΕΣΕΕ στο youtube.

Προβληματική του Συνεδρίου

Future of Retail 2022: Το λιανικό εμπόριο με ορίζοντα το 2040

Το Future of Retail 2022 λαμβάνει χώρα σε μια χρονική στιγμή όπου οι αλλαγές στο λιανικό εμπόριο φαίνεται να είναι καταιγιστικές. Η πανδημία του Covid-19 και o περιορισμός στις μετακινήσεις επιτάχυναν τον ήδη διαφαινόμενο ψηφιακό μετασχηματισμό, επιφέροντας τεκτονικές αλλαγές στον τομέα του λιανικού εμπορίου. Ενδεικτικά, και μόνο για την Ελλάδα, αναφέρεται πως το 2020 ο κύκλος εργασιών των εγχώριων επιχειρήσεων λιανικής υποχώρησε σε ετήσια βάση κατά 8,0%, καταγράφοντας απώλειες ύψους 3,5 δισ. ευρώ. Βέβαια, η πανδημία επιτάχυνε τις μέγα-τάσεις (mega-trends), οι οποίες επωάζονταν για καιρό στη μήτρα της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης. Στην Ελλάδα, το ηλεκτρονικό εμπόριο μεγεθύνθηκε σημαντικά (αύξηση περίπου 25%, στον ΔΚΕ, το 2020), ενώ η ενεργειακή κρίση που ακολούθησε την πανδημία, αναδεικνύει, με ρητό τρόπο, τη σημασία της βιωσιμότητας και της εξοικονόμησης ενέργειας, ακόμα και στον κλάδο του λιανικού εμπορίου.

Ορθά υποστηρίζεται, επομένως, ότι το λιανικό εμπόριο βρίσκεται στο επίκεντρο ενός δίδυμου μετασχηματισμού: ψηφιακού και πράσινου. Ο μεν ψηφιακός μετασχηματισμός, ο οποίος είναι περισσότερο ορατός πλέον, περιλαμβάνει την επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου και την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών, όπως είναι ο αυτοματισμός, η τεχνητή νοημοσύνη, η μηχανική μάθηση, τα μεγάλα σύνολα δεδομένων κ.ά. Ο δε πράσινος μετασχηματισμός αναφέρεται στα διάφορα πεδία της αλυσίδας αξίας, από την ενεργειακή αναβάθμιση των εμπορικών επιχειρήσεων έως μια γενικότερη οικολογική στροφή των καταναλωτών, η οποία επηρεάζει τόσο την παραγωγή όσο και την κατανάλωση προϊόντων. Όλες αυτές οι αλλαγές επηρεάζουν καταλυτικά το πεδίο της εργασίας, υπαγορεύοντας νέες στρατηγικές σχετικά με την ανάπτυξη και τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, στις εμπορικές επιχειρήσεις (επανακατάρτιση και αναβάθμιση των δεξιοτήτων, καθώς και εμφάνιση νέων  επαγγελμάτων ).

Πρόκειται για μετασχηματισμούς που καταγράφονται σε έναν κλάδο, ο οποίος αποτελεί σημαντική συνιστώσα του ελληνικού οικονομικού και κοινωνικού σχηματισμού, συμμετέχοντας ενεργά και ποικιλοτρόπως σε όλες τις εκφάνσεις της ανθρώπινης δραστηριότητας. Με τη συμμετοχή του εμπορίου να ξεπερνά το 12%, κατά την τελευταία τριετία (2017-2019), στην Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία (ΑΠΑ) της ελληνικής οικονομίας,  ο κλάδος του λιανικού εμπορίου κατατάσσεται 1ος, μεταξύ όλων των επιμέρους κλάδων, στο σύνολο των απασχολουμένων στην ελληνική οικονομία.

Λαμβάνοντας υπόψη τις πολλαπλότητες των μετασχηματισμών, τις οποίες υφίσταται ο κλάδος του λιανικού εμπορίου, το συνέδριο Future of Retail 2022 επιχειρεί, εν μέσω της διττής κρίσης (πανδημικής και ενεργειακής), να χαρτογραφήσει και να οριοθετήσει το νέο περιβάλλον, στο οποίο καλούνται να λειτουργήσουν οι εμπορικές επιχειρήσεις, σκιαγραφώντας την ανάγκη της σύνδεσης των ερευνητικών ιδρυμάτων και των εμπορικών επιχειρήσεων, και αναδεικνύοντας, παράλληλα, την αναγκαιότητα του ευρύτερου μετασχηματισμού των εμπορικών επιχειρήσεων. Σε κάθε περίπτωση, στόχος του Future of Retail 2022 είναι να μετατραπεί σε ένα ανοικτό forum, εντός του οποίου θα αποκωδικοποιηθούν και θα νοηματοδοτηθούν οι ευρύτερες εξελίξεις στον κλάδο του λιανικού εμπορίου.

 

Διαβάστε περισσότερα εδώ

 

Θεματικές Ενότητες

Η μόδα την εποχή της ψηφιακής αναπαραγωγής της

 

Τα πολυκαταστήματα στο κέντρο των πόλεων

 

Έξυπνες πόλεις και εμπόριο

 

Η βιομηχανία της μόδας μετά την πανδημία

 

Το ηλεκτρονικό εμπόριο και καινοτομία

 

Οι ψηφιακές τεχνολογίες που αλλάζουν το εμπόριο

 

Μεταμορφώνοντας τα καταστήματα μέσα από την τεχνολογία

 

Εμπόριο και Βιωσιμότητα

 

Έξυπνες Συναλλαγές & Νέες Τάσεις στις Πληρωμές

 

Η τεχνητή νοημοσύνη στο λιανικό εμπόριο

 

Το αποτύπωμα του τουρισμού στο λιανικό εμπόριο

 

Η επίδραση της τεχνολογίας στην εργασία και τις επιχειρήσεις

Meet us

Speakers

Γιώργος

Καρανίκας

Πρόεδρος ΕΣΕΕ
Άδωνις - Σπυρίδων

Γεωργιάδης

Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων
Αλέξης

Τσίπρας

Πρόεδρος ΣΥΡΙΖΑ, Προοδευτική Συμμαχία
Νίκος

Ανδρουλάκης

Πρόεδρος ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ
Γιάννης

Στουρνάρας

Διοικητής Τράπεζας της Ελλάδος
Βασίλης

Κικίλιας

Υπουργός Τουρισμού
Χρίστος

Δήμας

Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων αρμόδιος για την 'Ερευνα, την Τεχνολογία και την Καινοτομία
Γεώργιος

Πατούλης

Περιφερειάρχης Αττικής
Δόμνα

Μιχαηλίδου

Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων , με αρμοδιότητα τα θέματα Πρόνοιας
Μαρία

Συρεγγέλα

Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αρμόδιος για Δημογραφική πολιτική και οικογενειακά θέματα
Έφη

Αχτσιόγλου

Βουλευτής - Τομεάρχης Οικονομικών ΣΥΡΙΖΑ
Γιώργος

Χατζημάρκος

Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου
Μιχάλης

Δρίτσας

Διευθυντής Γραφείου Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων αρμόδιου για την Έρευνα – Τεχνολογία – Καινοτομία, Επικεφαλής Ομάδας "Elevate Greece"
Κωνσταντίνος

Αγραπιδάς

Γενικός Διευθυντής, Εργασιακών Σχέσεων, Υγείας Ασφάλειας και Ένταξης στην Εργασία Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Διδάκτωρ Παντείου Πανεπιστημίου
Κώστας

Μπακογιάννης

Δήμαρχος Αθηνών
Selvane

Mohandas du Ménil

Γενικός Διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Πολυκαταστημάτων (IADS)
Scot

Case

Αντιπρόεδρος Εταιρικής και Κοινωνικής Ευθύνης και Βιώσιμης Ανάπτυξης της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικού Εμπορίου των ΗΠΑ (NRF)* με έδρα την Ουάσιγκτον
Jacques

Creyssel

Πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ενώσεων Λιανικού Εμπορίου (FIRA) με έδρα τη Νέα Υόρκη
Totti

Könnölä

Managing Director Insight Foresight
Lucia

Cusmano

Senior Economist and Deputy Head of the Entrepreneurship, SME and Tourism Division at the OECD Centre for Entrepreneurship,Small and Medium-sized Enterprises, Regions and Cities (CFE)
Carl

Benedikt Fray

Director, Future of Work, University of Oxford
Christel

Delberghe

Γενική Διευθύντρια της EuroCommerce, της Ευρωπαϊκής Ένωσης Λιανικού & Χονδρικού Εμπορίου
Αγνή

Αναστασίου

Business Unit Director, NYX Professional Make Up, L’Oréal Hellas
Νάταλι

Βαγιωνή

CEO Fresh Line
Νίκος

Βαρβαδούκας

Vice President Brand & Customer, Public Group
Γιάννης

Βασιλάκος

Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Dixons South East Europe
Θεόφιλος

Βασιλειάδης

Πρόεδρος του Kariera.gr και Διευθύνων Σύμβουλος/Συνιδρυτής της Socital
Νίκος

Βασιλείου

Πρόεδρος του Ινστιτούτου Βιωσιμότητας & Αειφόρου Ανάπτυξης ΙΝΒΙΑΝ,
Νίκος

Βέττας

Γενικός Διευθυντής ΙΟΒΕ και Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Χρήστος

Γούλας

Γενικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Εργασίας και του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ.
Χάρης

Δούκας

Αναπληρωτής Καθηγητής, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
Αντώνης

Ζαΐρης

Καθηγητής Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου
Ηλίας

Ιακωβίδης

European Commission, DG Connect, Adviser on Green Digital Transformation
Σταυρούλα

Καμπουρίδου

Διευθύνουσα Σύμβουλος στην ΔΙΑΣ (ΔΙΑΤΡΑΠΕΖΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Α.Ε.)
Ντένια

Κανελλοπούλου

Innovation Services specialist, NCSR Demokritos
Ναντίν

Κάραλη

Commercial Director, Corporate Accounts & SME, Greece, Cyprus, Malta, Microsoft Ελλάδας
Γεωργία

Καρούντζου

Cluster Head of Corporate Affairs and Communications at JTI (Japan Tobacco International) for Greece, Cyprus &Malta
Μελέτης

Καραμπίνης

Σύμβουλος των Διοικητικών Συμβουλίων των ΣΚΕΕ και ΕΛΣΕΒΒΥΕ
Πολύδωρος

Καρυοφύλλης Poka-Yio

Artist, Curator, and Coach. Associate Professor Athens School of Fine Arts
Στέφανος

Κατσίμπας

Business Director, Skroutz Last Mile
Λητώ

Κάττου

Εικαστικός
Σταύρος

Καφούνης

Πρόεδρος ΕΣ Αθηνών
Αλέξανδρος

Κελαϊδίτης

Συνιδρυτής της Flexfin και Διευθύνων Σύμβουλος της Flexfin Ltd στην Κύπρο
Ηλίας

Κικίλιας

Γενικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, του Ινστιτούτου Ελληνικού Τουρισμού Συνομοσπονδίας (ΣΕΤΕ) και Διευθυντής Ερευνών στο Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών του Ελλάδας (ΕΚΚΕ).
Έλις

Κις

Fashion Features Director, Vogue Greece
Πέτρος

Κοραλής

Διευθυντής Πωλήσεων Epsilon Net.
Βασίλης

Κουτεντάκης

Executive General Manager - Retail Banking & Distribution Networks Executive Member of the Board of Directors, Piraeus Bank
Ελένη

Κωνσταντινίδου

Co-Founder of CALLISTA CRAFTS
Ιωάννα

Κωνσταντίνου

Senior Associate – Leadership Coach, Inwards & Professor of Entrepreneurship and Technology in Tourism, Deree
Χρήστος

Κωστούλας

CEO & Founder DIGITAL4U μέλος του Oμίλου EPSILONNET
Βιολέττα

Λάππα

CEO Ι.Κλουκίνας - Ι.Λάππας Α.Ε.
Γαλάτεια

Λασκαράκη

Editor in Chief, Marie Claire Greece
Κωνσταντίνος

Λοΐζου

CEO EMBIO Diagnostics Ltd
Κατερίνα

Μαντζώρου

CHRO Public Group
Δημήτρης

Ματεμτζής

Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Intrafashion Group (Pink Woman)
Ιωάννης

Μερτζάνης

Διευθύνων Σύμβουλος, SPACE HELLAS
Δημοσθένης

Μπούμης

Διευθύνων Σύμβουλος, Attica
Νικόλαος

Μποτίνης

Εμπορικός Διευθυντής Ελλάδα, Κύπρος, Μάλτα Cisco
Άγγελος

Μπράτης

Σχεδιαστής Μόδας
Δημήτρης

Μυλωνάκης

Αντιπρύτανης Πανεπιστημίου Κρήτης
Μιχάλης

Νικολακάκης

Διδάσκων, Τμήμα Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ
Κώστας

Παπαδάκης

Senior Social Dialogue and Governance Specialist, ILO
Βάλια

Παπαδημητρίου

Founder & CEO DEVA Group
Γιώργος

Παπαδημητρίου

Cofounder & CEO Keyvoto
Δημήτρης

Παπαδημητρίου

Founder Startup Pathways
Γεώργιος

Παπανικολάου

Δήμαρχος Γλυφάδας
Γεωργία

Πετράκη

Καθηγήτρια στο τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο
Αμαλία

Πολυδωροπούλου

Καθηγήτρια στο Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών, Διευθύντρια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών Ναυτιλία, Μεταφορές και Διεθνές Εμπόριο (ΝΑ.Μ.Ε.), Διευθύντρια του Εργαστηρίου Μεταφορών και Λήψης Απόφασης (ΕΜΛΑ) του Πανεπιστημίου Αιγαίου
Σίλια

Σιγάλου

CEO & Co-Founder CALLISTA CRAFTS
Χάρης

Τάκας

Senior Q-commerce &Logistics Director, Efood
Μιχάλης

Τζαγκαράκης

Marketing Manager S/M Xalkiadakis
Κατερίνα

Φραϊδάκη

Πρόεδρος Greca
Σέργιος

Χατζηνικόλας

Διευθυντής του γραφείου της Miracle Mill για Ελλάδα και Κύπρο
Χαράλαμπος

Χρυσομαλλίδης

Ειδικός Λειτουργικός Επιστήμονας (ΕΛΕ) του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ)
Γιώργος

Κούρος

Δημοσιογράφος
Θανάσης

Αδαμόπουλος

Δημοσιογράφος
Βάλια

Αρανίτου

Αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου της Κρήτης
Χρήστος

Κοτσακάς

Δημοσιογράφος
Δημήτρης

Μαλλάς

Δημοσιογράφος
Τάσος

Ζάχος

Editor in Chief, Fortune Greece
Μανώλης

Μανιούδης

Επιστημονικός Συνεργάτης, ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ
Ειρήνη

Νικολοπούλου

Δημοσιογράφος - Επικοινωνιολόγος
Μαρία

Νικόλτσιου

Δημοσιογράφος
Μιλένα

Παναγιωτοπούλου

European Affairs Policy Manager @ Hellenic Confederation of Commerce and Entrepreneurship
Νίκος

Υποφαντής

Δημοσιογράφος
Έφη

Φαλίδα

Δημοσιογράφος
Κωνσταντίνος

Στρουμπάκης

Founder & CEO της Apifon,
Χρυσός Χορηγός
Sponsor
Χορηγοί Επικοινωνίας
Υπό την Αιγίδα